Saturday 23 April 2016

Pameran DSA 2016

Pameran DSA atau DSA Exhibition adalah pameran ketenteraan, yang mana company2 yang membuat barangan militari atau tentera buka gerai di sana.

Senang cerita apa saja yang berkaitan tentera, semua ada di situ.
Dari peluru, pistol, senapang, bazooka, bom, kereta kebal, helikopter, kapal perang, cermin mata, multi-tools, pisau, flashlight, kasut, kain, baju kalis peluru, helmet, walkie talkie, teropong, baju, seluar & segala yang berkaitan tentera ada kat situ.

DSA (Defence Services Asia) diadakan setiap 2 tahun di PWTC.

Baru2 ni saya berkesempatan ke pameran DSA.
Saya belanja beberapa gambar di bawah ni, layanzzzzzz...



Terjumpa sahabat lama. Dia anggota Maritim.

Yang ni gerai Jakel.
Aku ingat baju kurung je Jakel buat, rupa2nya fabrik militari pun ada.










Pelbagai negara yang menyertai pameran ni.

Peluru boleh tembus tuuu. 


Masa ni la nak merasa pegang & belek2.

Semua pakat nak try. 

Boleh test tembak, cuma peluru takde la.



Tahun ni Leatherman tak join. Tahun 2014 Leatherman ada buka booth. 

Booth Victorinox.
Selain Leatherman, saya juga peminat Victorinox.
Nanti saya share gambar2 Victorinox kat tajuk lain yer. 

Booth Glock antara yang banyak dikunjungi.


Macam2 peluru.


Pelbagai bom. Ni antara yang sempat ambil gambar. 

Besar bukan main.


Sempat belek2, test & posing.

Panjang bukan main.



Pisau Glock 78 & 81.


Bom. 


Posing kat kereta kebal Ukraine. 




No comments:

Post a Comment